
قیمت پایین و اثربخشی زیاد
هزینه قرار دادن آگهی تبلیغاتی در تاکسی نسبت به تعداد انبوه افرادی که آگهی را در سطح شهر مشاهده میکنند بسیار مناسب و مقرون بهصرفه است. همانطور که پیش از این نیز گفته شد تاکسیها بیشتر در نقاط شلوغ و پرازدحام شهر تردد دارند. در نتیجه تبلیغ روی تاکسی میتواند افراد بیشتری را به سمت خرید یک محصول مشخص هدایت کند.
در سطح دید بودن تبلیغات
پنلهای تبلیغاتی قرار گرفته روی سقف تاکسیها، نه تنها توسط مسافران دیده میشود بلکه به دلیل همسطح بودن با دید عابرین پیاده باعث جلب توجه بیشتر آنان نیز میشود و این اثربخشی قرار دادن آگهی در تاکسی در مناطق شلوغ بیشتر میکند.
طیف وسیع مخاطب
تاکسیها حدود ۹۰ درصد از زمان خود را در مناطق شلوغ و پرتردد شهر سپری میکنند، در نتیجه پیام تبلیغاتی روی تاکسی در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبین قرار میگیرد.
تبلیغات بیوقفه
تاکسیها در تمامی ساعات شبانه روز و در هفت روز هفته در مراکز اصلی شهر تردد دارند و تبلیغات شما را در معرض دید مخاطبین قرار میدهند. این شیوه تبلیغ در قیاس با تبلیغات رادیویی و تلویزیونی که شنوندگان یا بینندگان با تغییر فرکانس یا عوض کردن شبکه امکان نادیده گرفتن تبلیغات شما را دارند یا آگهیهایی که در روزنامه به چاپ میرسد و مخاطب حتما باید صفحهای از روزنامه که پیام شما در آن قرار دارد را مطالعه کند، بسیار تاثیرگذارتر است.
جلب توجه مخاطب
رانندگان و سرنشینان دیگر خودروها در ترافیک یا پشت چراغ قرمز، نخستین چیزی که میبینند خودروهای مجاور است بنابراین بکارگیری ایدههای جذاب، هوشمندانه و خلاقانه باعث جلب توجه هر چه بیشتر افراد به پیام تبلیغاتی روی تاکسی خواهد شد. به خصوص در کشور ما که تعداد خودروهای سفید رنگ زیاد بوده و استفاده از رنگها و تصاویر باعث تنوع بصری و جلب توجه بیشتر خواهد شد.
اثربخشی بالا در مراکز شهر
تبلیغات روی تاکسی قدرت بالایی در جذب مخاطب نسبت به سایر شیوههای تبلیغاتی دارد، زیرا به کمک آن میتوان راه ورود برندها و نامهای تجاری را به مکانیهایی که دیگر رسانههای تبلیغاتی از دستیابی به آنها محروم بودهاند باز کرد. از طرف دیگر بیشتر ایستگاههای تاکسی نیز در نقاط پر ازدحامی نظیر مراکز شهر، ایستگاههای مترو و فرودگاهها قرار دارند، در نتیجه حتی اگر تاکسی مسافری نداشته باشد و در این ایستگاهها منتظر مسافر باشد نیز به لحاظ تبلیغاتی اثربخشی مطلوبی خواهد داشت.
تبلیغ در نقطه فروش
تبلیغ بر روی تاکسیهایی که مسیر یا مقصد آنها منتهی به مراکز تجاری یا محلهای خرید است، میتواند تاثیر مستقیمی بر تصمیم خرید افراد داشته باشد.
تعامل مستقیم با مخاطب
یک مسافر به صورت میانگین چیزی حدود ۱۵ دقیقه از وقت خود را در تاکسی به سر میبرد، در شیوه تبلیغ در داخل تاکسی، با قرار دادن بروشورهای تبلیغاتی محصول یا خدماتی که قصد تبلیغ آن را دارید میتوانید از زمانی که مسافرین در تاکسی سپری میکنند بهترین استفاده را ببرید و مطالب دلخواه خود را در معرض دید مسافرین قرار دهید.