امور مشتریان

اصول طلایی مشتری مداری

مشتری از دیدگاه ماهاتما گاندی:
مشتری مهمترین ناظر بر فعالیتهای ماست
او به ما وابسته نیست  ، ما به او وابسته هستیم
مشتری در کار ما یک هدف زود گذر نیست ، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست.
او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی شود ، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست.
ما با خدمتی که به مشتری ارائه می نماییم به او لطف نمی کنیم ، بلکه او از این طریق فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد و در  حق ما لطف می کند.

 واحد فروش مستقیم:

وظیفه پرسنل واحد فروش مستقیم دریافت سفارشات در محل شرکت کیانا از مشتریانی است که به صورت حضوری به شرکت مراجعه میکنند.

معرفی خدمات شرکت، مشاوره، دریافت سفارش، تکمیل فرمهای مربوطه، انجام امور مالی سفارش و در نهایت ارجاع سفارشات به بخش های طراحی و اجراء از وظایف این واحد می باشد.

واحد شهرستان:

همواره یکی از واحدهای بسیار کاربردی و مفید برای شرکتهای بازرگانی و تبلیغاتی واحد شهرستان می باشد.

این واحد موظف به اطلاع رسانی خدمات شرکت و نیز ارسال نمونه کار، تعرفه قیمت های لازم و نیز دریافت سفارشات و ارجاع به واحد های اجرایی شرکت می باشد. این بخش شامل: همکاران شهرستانی، نمایندگی های سطح شهرستان ها و … می باشد.

امور مشتریان1
امور مشتریان2

واحد ثبت شرکتها:

این واحد به تازه گی طراحی و اجراء شده است. واحد ثبت شرکتهای شرکت کیانا موظف به عقد قرارداد با شرکتهایی هستند که در سطح شهرمشهد اقدام به انجام مراحل ثبت نشانه ، آرم و علامتهای تجاری نموده و یا تغییرات مربوط به اساسنامه های مشتریان خود را انجام میدهند.

واحد هدایای تبلیغاتی:

هدایای تبلیغاتی یکی از جذابترین قسمتهای تبلیغات هر شرکت می باشد. شرکت خدماتی بازرگانی آرین مهر کیانا با وارد کردن محصولات تبلیغاتی روز دنیا از کشورهای دیگر آمادگی دریافت سفارشات هدایای تبلیغاتی شرکتها، اعم از: هدایای سنتی مانند خودکار، سرکلیدی، کلاه، سررسید و تقویم و … و هدایای تبلیغاتی نوین مانند بادبزن تبلیغاتی، مگنت، کارت ویزیت یو اس پی و … را دارا می باشد.

  • هرگز در برخورد با مشتریان تبعیض قائل نشوید چرا که احترام “در همه جا” و ” برای همه” مشتریان ضروری است
  • حتی اگر یقین دارید که حق با شماست از بحث کردن با مشتری اجتناب کنید
  • هرگز تماس مشتریان را بدون پاسخ نگذارید
  • اگر شما از مشتریان خود مراقبت نکنید دیگران این کار را انجام می دهند.
  • هیچگاه احساس نکنید هرآنچه را که می توانستید برای مشتری انجام داده اید همیشه به فکر خدمات بهتر باشید
  • حتی اگر دشمن هم برای خرید بیاید با تمام وجود بایستی او را راضی کنید
  • شناخت ، قدم اول برای دستیابی به رضایت مشتری است پس لازم است نیازهای  در حال تغییر مشتریان شناسایی و پیش بینی شود
  • مشتری زمانی راضی می شود که محترمانه با او برخورد شود و خدمات دوستانه و مفید به او ارائه شود
  • هزینه جذب مشتری بیش از هزینه نگهداری مشتری و هزینه نگهداری مشتری بیشتر از هزینه رضایت مشتری است
  • مشتری حرف اول و آخر را می زند
  • صادقانه به حرف و حق مشتری احترام بگذارید
  • تبلیغ کافی است ، درباره همه چیز اطلاعات بدهید
  • در ارتباطات همیشه مثبت نگر و 1 باشید
  • با ذهنیت مثبت ” من خوبم – تو خوبی” ارتباط را آغاز کنید
  • بایستی به آنچه مشتری می گوید گوش فرا دهیم و سرعت در پاسخگویی را اصل اول رضایت مشتری قرار دهیم
  • ارتباط برقرار کنید ، ارتباط بازی پینگ پونگ است اگر یکی بازی نکند بازی انجام نمی شود، پس برای مشتری فرصت گفتگو مهیا کنید
  • برنده – برنده بیندیشید ، نزدیک ترین راه شکست ، اصرار برای پیروزی بر مشتری است
  • روابط ما خواسته یا ناخواسته رضایت مشتری را شکل می دهد . مشکلات را حتی الامکان باکمک مشتری حل کنید

اصول طلایی مشتری مداری:

  • مشتری مداری با استخدام هر عضوی از سازمان آغاز می شود
  • احترام در همه جا و برای همه مشتریان ضروری است
  • مشتری مداری کنار آمدن با مشتریان ناسازگار است
  • شکایات مشتری ارزان ترین راه شناخت مشتریان است
  • ارتباطات مشتری را با گوش کردن مدیریت کنید
  • رضایت کارکنان رابطه ای مستقیم با رضایت مشتریان دارد
  • مشتری داور نامریی و نهایی موفقیت یا شکست است
  • هیچ کس مجبور نیست با ما معامله کند
  • صداقت و خوشنامی دروازه ورود مشتریان به سازمان است
  • مطمئنا اولویت های مشتریان با اولویت های شما تفاوت دارد
  •  مشتری بر اساس ظاهر شما و ظاهر محیط شما قضاوت می کند
  • مشتری مشاور اول ما برای بهبود مستمر است زیرا مشتری بهتر از هر کس دیگر نیازهای ما را می داند
  • جذب مشتری راحت تر از نگهداری مشتری و نگهداری مشتری راحت تر از رضایت مشتری است